Forumexe - Oyun Forumu , Minecraft Forum , Metin2 PVP

Go Back   Forumexe - Oyun Forumu , Minecraft Forum , Metin2 PVP > Online Oyunlar > Dota2

Dota2 Dota2 Hakkında Bölümümüz...

Kullanıcı Etiket Listesi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 20.02.2016, 13:19   #1
Senior Member
 
ManavT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2016
Yaş: 46
Mesajlar: 109
Standart RE: Dota 2 |Rehberi|

[align=center][size=large][/size][size=large]Merhaba Forumexe takipçileri, bugünden itibaren başlayan "Dota 2 Rehberi " yazı dizimizde sizlere elimden geldiği kadar Dota 2'yi ve uzun süre oynadığım DotA ve Dota 2'den edindiğim küçük ama önemli taktikleri sizlere anlatmaya çalışacağım. Gün geçtikçe daha çok detaya ineceğimiz rehberimizde bugün Dota 2'ye yeni başlayacakların bilmesi gereken temel konulara değineceğiz. O zaman "The battle begins!" diyelim ve ilk yazımıza başlayalım.[/size][size=large]İlk yazımız olduğu için başlangıç olarak daha önce DotA, Dota 2, LoL kısacası hiç MOBA oynamamış okurlarımıza bir MOBA oyununda ve Dota 2'de bilmeleri gereken temel bilgilere odaklanalım dedik. MOBA'nın tanımını yapmak biraz uzun olabilir ama genel ve basit olarak MOBA her oyuncunun bir karakteri kontrol ettiği ve bu karakterin kendine has yeteneklerinin bulunduğu arkadaşlarınla ya da tek başına karşı tarafı yok etmeye dayalı 20-60 dakikalık oyunlardır. Dota 2'de MOBA türünün öncülerinden ve MOBA'yı dünyaya tanıtan DotA'nın devam oyunudur. Steam üzerinden ücretsiz olarak indirilebilen Dota 2 için gelelim ilk bilmemiz gerekenlere.[/size][size=large][/size][size=large]Öncelikle Dota 2'nin taraflarından başlamak istiyorum, "Radiant" ve "Dire". Haritanın güneybatı kısmında yer alan Radiant bölgesi iyiliği temsil edercesine yeşillik ve hayat doludur. Haritanın kuzeybatısında yer alan Dire ise Radiant'ın aksine hayalet orman görünümünde adeta cehennemi temsil eder. Tarafları tanıttığımıza göre oyunun amacına geçebiliriz. Normal bir Dota 2 oyununda bu iki tarafta da 5'er oyuncu bulunur. Bu beş oyuncu karşı tarafın beş oyuncusuna üstünlük kurmaya çalışır ve sonuçta da her iki takımın sıkıca korunanaAncient'larından birinin yıkılmasıyla oyun son bulur ve Karşı tarafın Ancient'ını yıkan takım oyunu kazanır.[/size][size=large]Bu amaca ulaşmak için en önemli olan kısım tabii ki hero yani kahraman seçimi. Her oyunun başında bir kerelik seçebildiğimiz kahramanların her birinin oyunda bir rolü ve güçlü olduğu bir "attribute" yani nitelik bulunuyor. Şu an yanlış saymadıysam Dota 2'de tamı tamına 99 farklı kahraman bulunmakta. Bu kahramanlar niteliklerine göre üçe ayrılıyor; strength (güç), agility (çeviklik) ve intelligence (zeka). Eğer RPG oynadıysanız bu nitelikleri az çok biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için Dota 2'deki mantığına bir bakış atalım.[/size][size=large][/size][size=large]Başlangıçta her kahramanda bu üç nitelikten belirli sayılarda bulunur ve her seviye atlamada bu nitelikler kahramana özel olarak yükselir. Ama bu niteliklerin biri kahramanın ana niteliğidir ve ana niteliğin sayısının artması kahramana attack damage yani hasar puanı kazandırır. Bunların dışında üç niteliğin her kahraman değişmeyen getirileri vardır. Strength niteliğinin 1 puan artması kahramanımıza maximum health yani canını 19 HP artırır ayrıca saniyede 0.03 HP regeneration yani yenileme sağlar. Agility niteliği ise 7 puanda bir kahramanımızın Armor yanı kalkanını 1 puan artırır ve her bir agility puanı kahramanımızın saldırı hızını (attack speed) 1 puan artırır. Ve son olarak intelligence niteliğinin her bir puanı yetenekleri kullanmamız için gereken mana havuzunu 13 puan artırır ve saniyede 0.04 Mana puanı yenileme sağlar. Ana niteliğine göre kahramanlar belirli rollere bürünür ve de oynanış özellikleri kazanır.[/size]

[size=large]Kahramanlarımızın belirli rollere bürünmesinde çeşitli etkenler vardır. Kahramanın ana niteliği ve yeteneklerinin yanında saldırı türü de önemlidir. Oyunda iki tür normal (yetenek kullanmadan) saldırı türü vardır; Melee (yakından saldırı yapan) ve range (belli bir mesafeden saldırı yapan). Melee kahramanlar istisnalar dışında genelde strength ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşurken, range kahramanlar yine istisnalar dışında intelligence ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşur. Saldırı türlerinden sonra artık kahramanların rollerinden bahsedebiliriz.[/size]
[size=large]Oyunda 10'u ana rol ve 2'si yan rol olmak üzere toplamda 12 farklı rol bulunmaktadır. Bir kahramanın birden fazla rolü olabilir. Şimdilik sadece isim olarak vereceğim rollere ilerleyen haftalarda detaylı bir bakış atacağız. Rollerin isimleri; ana roller Lane Support, Carry, Disabler, Ganker, Nuker, Initiator, Jungler, Pusher, Roamer, Durable; yan roller Escape ve Support. Takımdaki beş kişi bu rollere göre takımını kurar ve karşı tarafı yenmeye çalışır. Peki oyunda kazanmaya giden yolda ne yapmamız gerekiyor?[/size]
[size=large][/size]
[size=large]Yeni bir oyuna başlayıp kahramanlar seçildikten sonra oyun bir buçuk dakikalık geri sayımdan sonra başlıyor. Oyunda bildiğiniz gibi üç koridor bulunuyor. Kahramanlar bu koridorlara ve de gerekirse ormana rollerine göre dağılıyorlar. Oyunun 0.00 saniyesinde ilk creep dalgası ile oyun resmen başlıyor. İlk dalga ile HP'si fazla ama atağı düşük olan üç adet melee creep ve 1 adet mana havuzu bulunan atağı fazla HP'si düşük bir adet range creep spawn olur ve creep'ler her 30 saniye de bir spawn olup koridor boyunca ölene kadar ilerler ve düşmanlarla savaşırlar. Her yedinci dalgada creep spawn'ına bir adet siege (sanırım mancınık diyebiliriz) creep katılır. Bu siege creep'in özelliği diğerlerine göre kulelere ve binalara daha fazla vurması ve daha çok HP bulundurmasıdır. Bu creep'ler bizler kahramanların en önemli altın kaynağımızdır. Her ne kadar kahramanlarımız 4 saniyede 5 gold kazansa da oyunu domine edecek olan item'lara sahip olabilmek için bu creep'lere son vuruşu yapıp para biriktirmemiz gerekiyor. Bu konun detaylarına da ilerleyen zamandaki rehberlerimizde değineceğiz.[/size]
[size=large]Gelelim ilk rehberimizin son önemli detayına; kulelere. Oyunu bitiren şeyin Ancient'ların yıkılması olduğundan bahsetmiştik. İşte bu Ancient'ları koruyan toplamda 11 kule bulunmakta. Bu kulelerin 6'sı koridorlarda, 3'ü base (Ancient'ın etrafındaki kendi binlarımızın bulunduğu alan) girişinde ve 2'si de Ancient'ın yanı başında bulunur. Bu kulelerin HP, armor ve saldırı değerleri bulundukları konuma göre farklılık gösterir. Kulelerin değerleri Ancient'a yaklaştıkça artar. Yani koridorun ucundaki kule ile Ancient'ı koruyan kulenin saldırı ve savunma değerleri birbirinden farklıdır. Kuleler hakkında değinmemiz gereken diğer bir konu ise bir önceki kule yok edilmeden yok edilememeleridir. Yani kısaca koridorun en ucundaki kule yok olmadan ondan sonra gelen kuleye hasar veremiyoruz. Kuleleri sırayla yıkmamız gerekiyor. Bu olay base içindeki bir kuleyi alana kadar devam ediyor. Ayrıca kulelerde backdoor koruması bulunuyor. Bu nedenler yanınızda creep'ler olmadan kuleye kolay kolay zarar veremiyoruz. Son olarak Ancient'ın yanındaki kuleleri yıkmadan Ancient'a zarar veremediğimizi de ekleyelim. Yani kısaca Ancient'a giden yolda ilk önce kuleleri yok etmemiz gerekiyor.[/size]
[/align]
ManavT isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20.02.2016, 14:01   #2
Senior Member
 
#Respect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oct 2012
Yaş: 26
Mesajlar: 5.086
Standart RE: Dota 2 |Rehberi|

Sabit.
#Respect isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 DMCA.com Protection Status
2008-2020 © Forumexe Lisanslı Bir Markadır Tüm İçerik Hakları Saklıdır ve İzinsiz Kopyalanamaz, Dağıtılamaz.

5651 Sayılı yasaya göre, forumexe forumunda tüm üyeler yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
Üyelerin mesajlarından doğabilecek sorunlardan forumumuz sorumlu değildir.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191